„Opowieści z Narnii” dobrze znam, bo lekturownik swój mam

W marcu uczniowie klasy 4b na lekcjach języka polskiego omawiali powieść C. S. Lewisa pt. „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. Aby lepiej zapamiętać treść lektury, czwartoklasiści wykonywali swoje własne lekturowniki, czyli składane teczki, wewnątrz których gromadzili informacje na temat książki. Uczniowie wzbogacali je elementami graficznymi, krzyżówkami, quizami. Lekturowniki zawierały informacje na temat autora, bohaterów, wydarzeń.

Następnie uczniowie zrealizowali międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny. Na lekcjach języka polskiego uczyli się, jak poprawnie napisać zaproszenie, a potem zredagowali treść dwóch zaproszeń: na podwieczorek do fauna Tumnusa i na koronację Łucji, Zuzanny, Piotra i Edmunda. Później na lekcji informatyki przygotowywali piękne zaproszenia w programie Canva. Podejmowane przez uczniów działania doskonale wpisują się w realizowany w naszej szkole projekt HUMINE.

 

Maria Bryja