„Podhalański Inkubator Edukacyjny (podnoszenie jakości nauczania)– Gmina Bukowina Tatrzańska”
Projekt: „Podhalański Inkubator Edukacyjny (podnoszenie jakości nauczania) – Gmina Bukowina Tatrzańska”
Beneficjent: Gmina Bukowina Tatrzańska
Źródło finansowania: Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021‑2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)
Wartość projektu: 687 443,75 PLN (koszty ogółem)
Wartość dofinansowania UE: 584 298,26 PLN
Okres realizacji: 01.09.2025 – 30.06.2027
Krótki opis projektu
Głównym celem projektu jest trwałe podniesienie jakości edukacji w dwóch szkołach podstawowych na terenie gminy – Szkole Podstawowej im. Bohaterów Warszawy w Bukowinie Tatrzańskiej oraz Szkole Podstawowej w Jurgowie. Projekt zakłada wsparcie 204 uczniów (92 dziewczęta i 112 chłopców), w tym 131 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), 44 nauczycieli (39 kobiet i 5 mężczyzn) oraz 75 rodziców/opiekunów (57 kobiet i 18 mężczyzn). Realizowane działania skupią się na rozwijaniu kluczowych kompetencji uczniów, doskonaleniu kwalifikacji nauczycieli, zaangażowaniu rodziców oraz poprawie warunków nauki w szkołach.
Grupa docelowa
- Uczniowie: 204 uczniów klas I‑VIII z dwóch szkół podstawowych na terenie gminy, w tym 131 uczniów ze SPE.
- Nauczyciele: 44 osoby zatrudnione w szkołach objętych projektem.
- Rodzice/opiekunowie: 75 rodziców/opiekunów prawnych uczniów.
Główne zadania projektu
- Dodatkowe zajęcia dla uczniów: w obu szkołach prowadzone będą zajęcia dydaktyczno‑wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia z przedmiotów (m.in. matematyka, język polski, język angielski), koła zainteresowań oraz wyjazdy edukacyjno‑integracyjne.
- Wsparcie psychologiczno‑pedagogiczne: zaplanowane są zajęcia wspierające rozwój kompetencji społeczno‑emocjonalnych uczniów oraz działania doradcze.
- Szkolenia dla nauczycieli: kadra pedagogiczna weźmie udział w szkoleniach dotyczących m.in. rozpoznawania i przeciwdziałania depresji u uczniów, budowania prawidłowych relacji w szkole oraz edukacji antydyskryminacyjnej.
- Warsztaty dla rodziców: przeprowadzony zostanie cykl prelekcji na temat higieny cyfrowej i zapobiegania e‑uzależnieniom u dzieci.
- Adaptacja pomieszczeń szkolnych: modernizacja wybranych sal lekcyjnych i dostosowanie ich do potrzeb uczniów, w tym uczniów z niepełnosprawnościami.
- Zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu: doposażenie szkół w nowoczesne materiały dydaktyczne i wyposażenie wspierające rozwój kompetencji cyfrowych (zgodnie z diagnozą SELFIE i standardem DIGCOMP).
Rezultaty projektu
- 2 szkoły podstawowe objęte kompleksowym wsparciem w zakresie podnoszenia jakości kształcenia.
- 204 uczniów weźmie udział w zajęciach dodatkowych, wyjazdach i programach rozwijających kompetencje; wśród nich 131 uczniów ze SPE otrzyma indywidualne wsparcie.
- 44 nauczycieli podniesie swoje kwalifikacje zawodowe dzięki szkoleniom z zakresu pracy z uczniami, przeciwdziałania przemocy i edukacji antydyskryminacyjnej.
- 75 rodziców/opiekunów zdobędzie wiedzę na temat higieny cyfrowej i sposobów wspierania dzieci w środowisku cyfrowym.
- Modernizacja infrastruktury – adaptacja pomieszczeń w obu szkołach poprawi dostępność i komfort nauki, a nowe pomoce dydaktyczne ułatwią prowadzenie nowoczesnych zajęć.
Realizacja projektu przyczyni się do trwałego podniesienia jakości kształcenia w gminie, zwiększy kompetencje uczniów i nauczycieli, zaangażuje rodziców w proces edukacyjny oraz przygotuje szkoły do prowadzenia nowoczesnej i włączającej edukacji.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Materiały do pobrania:
Regulamin projektu i rekrutacji
Deklaracja uczestnictwa w projekcie - uczeń
Deklaracja uczestnictwa w projekcie - rodzic
Formularz zgłoszeniowy - uczeń
Formularz zgłoszeniowy - rodzic

