„Podhalański Inkubator Edukacyjny (podnoszenie jakości nauczania)– Gmina Bukowina Tatrzańska”

Projekt: „Podhalański Inkubator Edukacyjny (podnoszenie jakości nauczania) – Gmina Bukowina Tatrzańska”
Beneficjent: Gmina Bukowina Tatrzańska
Źródło finansowania: Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021‑2027 (Europejski Fundusz Społeczny +)
Wartość projektu: 687 443,75 PLN (koszty ogółem)
Wartość dofinansowania UE: 584 298,26 PLN
Okres realizacji: 01.09.2025 – 30.06.2027

Krótki opis projektu

Głównym celem projektu jest trwałe podniesienie jakości edukacji w dwóch szkołach podstawowych na terenie gminy – Szkole Podstawowej im. Bohaterów Warszawy w Bukowinie Tatrzańskiej oraz Szkole Podstawowej w Jurgowie. Projekt zakłada wsparcie 204 uczniów (92 dziewczęta i 112 chłopców), w tym 131 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), 44 nauczycieli (39 kobiet i 5 mężczyzn) oraz 75 rodziców/opiekunów (57 kobiet i 18 mężczyzn). Realizowane działania skupią się na rozwijaniu kluczowych kompetencji uczniów, doskonaleniu kwalifikacji nauczycieli, zaangażowaniu rodziców oraz poprawie warunków nauki w szkołach.

Grupa docelowa

  • Uczniowie: 204 uczniów klas I‑VIII z dwóch szkół podstawowych na terenie gminy, w tym 131 uczniów ze SPE.
  • Nauczyciele: 44 osoby zatrudnione w szkołach objętych projektem.
  • Rodzice/opiekunowie: 75 rodziców/opiekunów prawnych uczniów.

Główne zadania projektu

  • Dodatkowe zajęcia dla uczniów: w obu szkołach prowadzone będą zajęcia dydaktyczno‑wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia z przedmiotów (m.in. matematyka, język polski, język angielski), koła zainteresowań oraz wyjazdy edukacyjno‑integracyjne.
  • Wsparcie psychologiczno‑pedagogiczne: zaplanowane są zajęcia wspierające rozwój kompetencji społeczno‑emocjonalnych uczniów oraz działania doradcze.
  • Szkolenia dla nauczycieli: kadra pedagogiczna weźmie udział w szkoleniach dotyczących m.in. rozpoznawania i przeciwdziałania depresji u uczniów, budowania prawidłowych relacji w szkole oraz edukacji antydyskryminacyjnej.
  • Warsztaty dla rodziców: przeprowadzony zostanie cykl prelekcji na temat higieny cyfrowej i zapobiegania e‑uzależnieniom u dzieci.
  • Adaptacja pomieszczeń szkolnych: modernizacja wybranych sal lekcyjnych i dostosowanie ich do potrzeb uczniów, w tym uczniów z niepełnosprawnościami.
  • Zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu: doposażenie szkół w nowoczesne materiały dydaktyczne i wyposażenie wspierające rozwój kompetencji cyfrowych (zgodnie z diagnozą SELFIE i standardem DIGCOMP).

Rezultaty projektu

  • 2 szkoły podstawowe objęte kompleksowym wsparciem w zakresie podnoszenia jakości kształcenia.
  • 204 uczniów weźmie udział w zajęciach dodatkowych, wyjazdach i programach rozwijających kompetencje; wśród nich 131 uczniów ze SPE otrzyma indywidualne wsparcie.
  • 44 nauczycieli podniesie swoje kwalifikacje zawodowe dzięki szkoleniom z zakresu pracy z uczniami, przeciwdziałania przemocy i edukacji antydyskryminacyjnej.
  • 75 rodziców/opiekunów zdobędzie wiedzę na temat higieny cyfrowej i sposobów wspierania dzieci w środowisku cyfrowym.
  • Modernizacja infrastruktury – adaptacja pomieszczeń w obu szkołach poprawi dostępność i komfort nauki, a nowe pomoce dydaktyczne ułatwią prowadzenie nowoczesnych zajęć.

Realizacja projektu przyczyni się do trwałego podniesienia jakości kształcenia w gminie, zwiększy kompetencje uczniów i nauczycieli, zaangażuje rodziców w proces edukacyjny oraz przygotuje szkoły do prowadzenia nowoczesnej i włączającej edukacji.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Materiały do pobrania:

Regulamin projektu i rekrutacji

Deklaracja uczestnictwa w projekcie - uczeń

Deklaracja uczestnictwa w projekcie - rodzic

Formularz zgłoszeniowy - uczeń

Formularz zgłoszeniowy - rodzic

Formularz zgłoszeniowy - nauczyciel

Umowa uczestnictwa w projekcie