• Akademia Bezpiecznego Puchatka - konkurs

    dodano dnia: 17 kwietnia 2023 / 15:27

    Biorąc udział w ogólnopolskim programie Akademia Bezpiecznego Puchatka, mogliśmy podjąć się dodatkowej aktywności czyli przystąpić do konkursu. Zadaniem konkursowym było zaprezentowanie odpowiedzi na pytanie: „O jakich zasadach bezpieczeństwa powinniśmy pamiętać na drodze, w szkole, w domu, w Internecie lub w relacjach z rówieśnikami?”. Praca miała dotyczyć wybranego zagadnienia i mieć formę mapy myśli.

    Czytaj więcej
  • Mam tę moc! Wynalazki szóstoklasistów na miarę 2022 roku

    dodano dnia: 16 marca 2022 / 20:57

    W lutym 2022r. na języku polskim i informatyce uczniowie klasy VI realizowali projekt edukacyjny związany z lekturą pt. „Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.

    Uczniowie, zainspirowani science fiction, postanowili samodzielnie stworzyć, opisać i zareklamować wynalazki na miarę 2022 r.

    Czytaj więcej
  • Przygoda z Sieciakami w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu

    dodano dnia: 6 marca 2022 / 19:28

    W lutym i na początku marca w naszej szkole podejmowaliśmy szereg działań w związku z obchodami Dnia Bezpiecznego Internetu. W połowie lutego uczniowie młodszych klas wysłuchali słuchowiska pt. „Sieciaki. Twarzozmieniacz i Wielka Gala Fejmu”. Na jego podstawie dowiedzieli się, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nich w Internecie. Kilka klas wykonało w związku z tym dodatkowe zadania, np. klasa 2a zrobiła laptopy, które potem służyły do rozmowy na temat cyberbezpieczeństwa.

    Czytaj więcej
  • Z uczniami klasy Va zwiedzamy tajemnicze ogrody

    dodano dnia: 16 marca 2022 / 20:57

    W lutym 2022 r. uczniowie klasy Va przystąpili do realizacji projektu związanego z lekturą pt. „Tajemniczy ogród”. Piątoklasiści podczas zajęć projektowali ogrody w programie komputerowym, następnie na podstawie własnych aranżacji tworzyli filmy oraz makiety przedstawiające tajemnicze ogrody. Makiety wykonano z różnych surowców: włóczek, kartonów, drewna. Powstałe ogrody są efektem współpracy i zgodnego podziału obowiązków.

    W ten sposób piątoklasiści, chociaż na chwilę, mieli okazję przenieść się w niezwykły świat bohaterów lektury, czerpiąc z tego radość i satysfakcję.

     

     

    Nauczyciele: Beata Koszut

     

    Czytaj więcej
  • Testujemy SkriBoty i korzystamy ze smartfonów

    dodano dnia: 6 marca 2022 / 19:28

    Uczniowie naszej szkoły mają możliwość nauki poprzez zabawę dzięki wykorzystaniu smartfonów i SkriBotów. Na różnorodnych zajęciach, a zwłaszcza na lekcjach informatyki, uczą się programować roboty na przystosowanych do tego celu matach edukacyjnych. Wykorzystują również specjalną aplikację SkriApp, którą można zainstalować na smartfonie. Wszystko to jest możliwe dzięki udziałowi szkoły w projekcie HUMINE.

    Czytaj więcej
  • Z kamerą nad jeziorem Świteź

    dodano dnia: 6 marca 2022 / 19:28

    W lutym uczniowie klasy 7b na lekcjach języka polskiego poznawali balladę Adama Mickiewicza pt. „Świtezianka”. Po omówieniu utworu klasa została podzielona na grupy. Uczniowie przygotowali inscenizację teatralną na podstawie poznanej ballady. Rozdzielili między siebie role, opracowali scenariusz, wykonali dekoracje i rekwizyty, przebrali się w kostiumy.

    Czytaj więcej
  • Z wizytą na Olimpie

    dodano dnia: 6 marca 2022 / 22:22

    W lutym uczniowie klasy 5b w ramach programu HUMINE realizowali międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny dotyczący mitologii. Na informatyce każdy uczeń pod kierunkiem pani Anny Jezierczak przygotowywał prezentacje wybranego boga greckiego, wykorzystując do tego celu Generator Postaci.

    Czytaj więcej
  • O lekturze inaczej, czyli kraina Narnii w lapbookach

    dodano dnia: 6 marca 2022 / 19:28

    Uczniowie klasy 4a na lekcjach języka polskiego realizowali projekt czytelniczy związany z lekturą „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. Zadanie polegało na wykonaniu lapbooka. Dla czwartoklasistów było to coś zupełnie nowego, wiec na początku musieli oni dowiedzieć się, czym jest lapbook, szukając w tym celu informacji w Internecie.

    Czytaj więcej
  • „Kamienie na szaniec” i zestawy SkriKit

    dodano dnia: 23 lutego 2022 / 23:23

    22 lutego uczniowie klasy VIIa zmierzyli się z zadaniem konstrukcyjnym dotyczącym lektury A.Kamińskiego „Kamienie na szaniec”. Najpierw wylosowali słowo, które musieli powiązać z treścią powieści. Następnie przystąpili do tworzenia konstrukcji, które obrazowały wylosowane pojęcia. Na szkolnych ławkach pojawiły się: znak Polski Walczącej, budynek Liceum im. Stefana Batorego, tramwaj „0”, więźniarka, sklep mięsny, kino, pistolet, most i czołg.

    Czytaj więcej
  • Składamy SkriBoty

    dodano dnia: 6 marca 2022 / 19:3

    Dzięki udziałowi naszej szkoły w projekcie HUMINE otrzymaliśmy dofinansowanie na zakup SkriBotów, czyli robotów edukacyjnych. Każdy zestaw składa się z elementów do samodzielnego złożenia. W pracę nad montażem robotów zaangażowali się głównie uczniowie starszych klas pod czujnym okiem pani Anny Jezierczak, pani Iwony Walas i pana Zbigniewa Kujawskiego. W trakcie składania SkriBotów uczniowie zdobywali wiedzę
    z zakresu podstaw mechaniki i elektroniki, a przy tym świetnie się bawili.

    Czytaj więcej
  • Wdrożenie laboratorium STEAM

    dodano dnia: 20 lutego 2022 / 23:3

    15 lutego trzynaścioro nauczycieli naszej szkoły wzięło udział w szkoleniu wdrożeniowym laboratorium STEAM. STEAM jest metodą pracy projektowej łączącą pięć bloków tematycznych: naukę (S), technologię (T), inżynierię (E), sztukę (A) i matematykę (M).

    Czytaj więcej
  • Sport na językach

    dodano dnia: 16 marca 2022 / 20:57

    W styczniu i lutym uczniowie klas 7 brali udział w projekcie międzyprzedmiotowym z języka angielskiego, niemieckiego i informatyki łączącym wiedzę z zakresu sportu, dyscyplin sportowych oraz sprzętu sportowego.

    Czytaj więcej
  • Matematyka z Tangramami

    dodano dnia: 9 lutego 2022 / 7:55

    Kolejne ciekawe lekcje matematyki już za nami. Tym razem uczniowie zapoznali się ze słynną łamigłówką o nazwie Tangram. Powstała ona ponad trzy tysiące lat temu i wywodzi się z Chin. Jest to kwadrat rozcięty na 7 części. Zadanie polega na tym, by ze wszystkich tych części ułożyć figurę według zadanego wzoru tak, aby elementy nie zachodziły na siebie nawzajem. Gra wyzwala kreatywność, rozwija wyobraźnię, uczy logicznego myślenia.

    Czytaj więcej
  • Skrajne miejsca w Polsce i Europie w ramach projektu Humine

    dodano dnia: 3 lutego 2022 / 0:27

    W międzyprzedmiotowym projekcie z wykorzystaniem narzędzi TIK wzięli udział uczniowie z klasy 6a. Ich praca rozpoczęła się od lekcji geografii, gdzie znaleźli na mapie i określili współrzędne  geograficzne skrajnych punktów Polski i Europy. Następnie na lekcjach matematyki dokonali obliczeń rozpiętości południkowej i równoleżnikowej Polski i Europy. W czasie lekcji informatyki opracowywali prezentację powyższego projektu. Opiekunami prac projektowych byli nauczyciele z Zespołu Przedmiotów Matematyczno-Przyrodniczych.

    Monika Bobula

    Anna Jezierczak

    Michał Lichosyt-Ogrodny

    Czytaj więcej
  • Przygoda z aplikacją Plickers

    dodano dnia: 18 stycznia 2022 / 20:31

    14.01.2022r. kl.7a miała okazję zmierzyć się z zadaniami dotyczącymi lektury „Mały Książę” przygotowanymi w aplikacji Plickers. Uczniowie odpowiadali na pytania testowe i jednocześnie otrzymywali informację zwrotną co do prawidłowości udzielonych odpowiedzi. Aplikacja Plickers sprawdza się we wszystkich sytuacjach, w których używa się metodników znanych z oceniania kształtującego. Narzędzie to stanowi pomoc dla nauczyciela, który na bieżąco śledzi postępy uczniów, a samym uczniom sprawia dużą radość. Korzystanie z aplikacji edukacyjnych w czasie bieżącej pracy na lekcjach wpisuje się w realizowany w szkole projekt HUMINE.

    Barbara Kujawska

    Czytaj więcej
  • Z Małym Księciem na B – 612

    dodano dnia: 18 stycznia 2022 / 20:31

    Uczniowie klasy 7a wzięli udział w projekcie związanym z tytułową postacią z lektury „Mały Książę” A. de Saint – Exupery’ego. W ramach projektu uczniowie w kilkuosobowych zespołach przygotowali makiety przedstawiające planetę B – 612. Do ich budowy używali głównie materiałów przeznaczonych do recyklingu, czyli skrawków tkanin, rolek po ręcznikach papierowych, resztek plastikowych torebek foliowych, ścinków kolorowego papieru. Po przygotowaniu makiet grupy wykonały zdjęcia swoich prac. Fotografie musiały być odpowiednio skadrowane, a następnie przygotowane w programie graficznym, by mogły znaleźć się na jednej stronie pocztówki, którą uczniowie tworzyli jako kolejny etap projektu. Na zajęciach informatyki w programie Canva siódmoklasiści zaprojektowali pocztówkę i zredagowali jej treść. Przybrała ona formę życzeń skierowanych w imieniu Małego Księcia do: Pijaka, Bankiera, Geografa, Latarnika, Króla i Próżnego. Zajęcia zostały zrealizowane w ramach projektu HUMINE.

     

    Barbara Kujawska

    Michał Lichosyt - Ogrodny

    Czytaj więcej
  • Bezpieczne ferie zimowe

    dodano dnia: 18 stycznia 2022 / 20:32

    W ostatnim tygodniu przed feriami, jak co roku w naszej szkole, odbyły się pogadanki na temat bezpieczeństwa podczas ferii zimowych. W klasie 0a rozmowę wzbogacono o interesującą prezentację multimedialną, która przestrzegała dzieci przed niebezpieczeństwami, jakie mogą je spotkać w czasie zabaw na śniegu i lodzie. W ramach sprawdzenia zdobytych wiadomości, uczniowie rozwiązywali quiz i brai udział w teleturnieju w aplikacji Wordwall. Mamy nadzieję, że wszystkim uczniom ferie upłyną wesoło, zdrowo i bezpiecznie.

     

    Czytaj więcej
  • W świecie Ebenezera Scrooge’a

    dodano dnia: 7 stycznia 2022 / 16:36

    W grudniu uczniowie klas siódmych rozpoczęli przygodę z lekturą pt. „Opowieść wigilijna”. Na lekcjach języka polskiego pod opieką pani Barbary Kujawskiej i pani Marii Bryi realizowali międzyoddziałowy i międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny wpisujący się w program HUMINE.

    Czytaj więcej
  • Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Warszawy w Bukowinie Tatrzańskiej dołączyła do grona Innowatorów Branżowej Przedsiębiorczości

    dodano dnia: 21 grudnia 2021 / 21:5

    Już wkrótce nasi uczniowie będą korzystać w ramach HUMINE z innowacyjnego narzędzia do nauki przedsiębiorczości – Branżowych Symulacji Biznesowych. Dzięki platformie edukacyjnej zyskają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych podczas zarządzania wirtualną firmą, a nauka przedsiębiorczości stanie się jeszcze bardziej praktyczna.

    Czytaj więcej