„Przygody Tomka Sawyera” w mapie myśli

W przyswajaniu szkolnej wiedzy od zawsze pomagają uczniom notatki. Można sporządzać je w nowoczesny sposób, wykorzystując metodę zwana mapą myśli. Warto włożyć wysiłek w przygotowanie takiej prezentacji danego zagadnienia, ponieważ już samo tworzenie mapy myśli gwarantuje, że zapamiętujemy mnóstwo informacji na dany temat. Mogli się o tym przekonać uczniowie klasy 5a i 6b, którzy omawiali lekturę pt. „Przygody Tomka Sawyera” i tworzyli w grupach plakaty w formie mapy myśli. Wykorzystali do tego wycinki ze starych gazet.

Na plakatach znalazły się informacje na temat autora powieści, czasu i miejsca akcji, bohaterów oraz najważniejszych wydarzeń. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem i dzięki temu przyswoili sobie najważniejsze informacje dotyczące omawianej książki.

 

Maria Bryja