Wycieczka klas 2a i 2b do Krakowa

11 października 2023 roku dzieci z klas 2a i 2b wybrały się na wycieczkę do Krakowa. Wyjazd z Bukowiny Tatrzańskiej zaplanowany był na 7.00. W Krakowie spotkaliśmy się z przewodnikiem miejskim i swoje zwiedzanie rozpoczęliśmy od wzgórza wawelskiego: zwiedziliśmy Katedrę Wawelską - miejsce koronacji królów Polski, krypty, gdzie pochowano wielu władców. Mieliśmy okazję obejrzeć dzwon Zygmunt i posłuchać historii związanej z tym miejscem.

Następnie spacerowaliśmy po dziedzińcach zamkowych i przeszliśmy Smoczą Jamą nad Wisłę do pomnika Smoka Wawelskiego. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się „traktem królewskim” w stronę Rynku, a tam zwiedziliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, wysłuchaliśmy hejnału i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Adama Mickiewicza. Dalej poszliśmy do Bramy Floriańskiej i Barbakanu, a następnie udaliśmy się na pyszny obiad na ulicę Gołębią do gospody „Koko”.

Po obiadku pojechaliśmy do Parku Edukacji Globalnej „Wioski Świata”, gdzie zwiedzaliśmy sześć osad z różnych części świata. Po zakupie pamiątek wyjechaliśmy w drogę powrotną. Wycieczka była bardzo udana.