Klasa VIIb zgłębia tajemnice zbrodni Balladyny

      W październiku uczniowie klasy VIIb podczas omawiania lektury „Balladyna” Juliusza Słowackiego podjęli się szczegółowej analizy postaci tytułowej bohaterki i jej zbrodni. W ramach zajęć pracowali nad plakatami, które miały za zadanie kompleksowo przedstawić ważne elementy dramatu – wskazali ofiary Balladyny, narzędzia i dowody zbrodni, świadków wydarzeń oraz motywy kierujące działaniami bohaterki.

      Tworzenie plakatów było dla uczniów okazją do pogłębienia wiedzy o fabule i charakterystyce postaci. Dzięki temu zadaniu mogli dokładnie prześledzić kolejne etapy zbrodni, zrozumieć mechanizmy psychologiczne, które popychały Balladynę do podejmowania dramatycznych decyzji, a także dostrzec konsekwencje jej czynów. Praca wymagała od nich nie tylko uważnej lektury, ale również umiejętności selekcjonowania najważniejszych informacji i przedstawiania ich w przejrzysty, kreatywny sposób. Prezentacja plakatów pozwoliła na wymianę spostrzeżeń i dyskusję, co dodatkowo wzbogaciło interpretację tekstu i rozbudziło zainteresowanie klasy dramatem Słowackiego.

     Dzięki temu projektowi uczniowie nie tylko lepiej poznali treść i przesłanie „Balladyny”, ale także rozwijali kompetencje analityczne, krytyczne myślenie oraz zdolności pracy zespołowej i prezentacji. To doskonały przykład, jak kreatywne metody nauczania mogą uczynić klasyczną literaturę bardziej przystępną i fascynującą.

 

Maria Bryja