Wycieczka na Lubelszczyznę

W dniach 06.06.2022-08.06.2022 klasy V i klasa VI odbyły trzydniową wycieczkę na Lubelszczyznę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia zabytków Puław i Kazimierza Dolnego. Puławy to przede wszystkim Pałac Czartoryskich i piękne budowle parkowe wzniesione przez księżną Izabelę Czartoryską. W pałacu zobaczyliśmy sień pałacową, wspaniałe schody, salę kamienną, gotycką i rycerską, a w parku Dom Gotycki i świątynię Sybilli. Następnie byliśmy w Kazimierzu Dolnym, gdzie zwiedzaliśmy Rynek z renesansowymi kamienicami, Wzgórze Trzech Krzyży, ruiny zamku Kazimierza Wielkiego, Ścianę Płaczu, a także odbyliśmy rejs statkiem po Wiśle.

Drugiego dnia, po śniadaniu, o godz. 9:00 wyruszyliśmy autokarem, aby zwiedzić Kościół „Na Wodzie” i pospacerować nad stawami „Echo” w Zwierzyńcu i podziwiać Pałac Plenipotenta. Przewodnik niezwykle ciekawie opowiadał o krainie geograficznej, jaką jest Roztocze, jak i o życiu rodziny Zamoyskich oraz rozwoju miast Lubelszczyzny. Mogliśmy obcować z cudem natury: wodospadami w Szumach. Odbyliśmy też wycieczkę rowerową po Roztoczańskim Parku Narodowym.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Lublina. Zwiedziliśmy Zamek z kaplicą z freskami oraz weszliśmy na basztę, skąd rozlegała się przepiękna panorama Lublina. Następnie spacerkiem obeszliśmy Rynek Starego Miasta z bramami wjazdowymi i zwiedziliśmy piękną Archikatedrę Lubelską. Ostatnim punktem naszego programu były warsztaty w Muzeum Kowalstwa i obejście Wieży Ariańskiej. Następnie wróciliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej z mnóstwem pięknych zdjęć i niezapomnianych przeżyć.