"Jak przygoda to tylko w Warszawie" – harcerze z naszej szkoły w Warszawie!

W dniach 25.04. – 27.04. 2022 r. roku harcerze z 6PDH „Dzikie Buki” z naszej szkoły wraz z opiekunkami udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 54 osób: 50 dzieci oraz 4 nauczycieli. Wcześnie rano, bo o 4.50 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Tutaj spotkaliśmy się z przewodnikiem. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski, by podziwiać piękne jego wnętrza. Kolejnym punktem zwiedzania były Wojskowe Powązki- cmentarz, na którym pochowani są wybitni Polacy, bohaterowie narodowi oraz ofiary katastrofy lotniczej w Smoleńsku. Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również należał do udanych.  Ponieważ dzień ten był słoneczny i ciepły, od razu udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Wracając w kierunku autokaru, skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie wybraliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Widzieliśmy tam samoloty, oglądnęliśmy film o zniszczeniach Warszawy, a także szliśmy wąskimi, ciasnymi kanałami. W takiej atmosferze mogliśmy poczuć się jak mali powstańcy. Dopełnieniem wizyty w Muzeum była wspólna modlitwa pod fragmentem muru Getta Warszawskiego.  Kolejnego dnia pojechaliśmy autobusem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. To wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzenie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Jako niestrudzeni kibice piłki nożnej zwiedziliśmy również Stadion Narodowy, i z zakupionymi pamiątkami powróciliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej.