„Kubuś Puchatek” – projekt edukacyjny

Czy lektury muszą być nudne? Ależ skąd! Wiedzą o tym uczniowie klasy 2b, którzy przez tydzień omawiali utwór A. A. Milne’a „Kubuś Puchatek”. W pierwszym dniu uczniowie przynieśli do szkoły książki, wysłuchali fragmentu pt. ,,Opowieści ze Stumilowego Lasu’’, a potem podążając śladami bohaterów, rozwiązywali zagadki, krzyżówki, odgadywali rebusy oraz wykonali plakaty z cytatami.

Zakodowane kolorowe obrazki to świetny sposób na obrazowe przedstawienie dzieciom podstaw programowania. Uczniowie kolorowali bohaterów lektury według podanych współrzędnych oraz kodowali obrazki, samodzielnie odczytując współrzędne poszczególnych kolorów i zapisując je poniżej. Zadanie cieszące się największym zainteresowaniem to aplikacja Plickers, dzięki której przeprowadzono mały test podsumowujący wiadomości z lektury. Uczniowie odpowiadali na pytania testowe i jednocześnie otrzymywali informację zwrotną, co do prawidłowości udzielonych odpowiedzi. W ramach projektu Humine realizowanego w naszej szkole aplikacja Plickers sprawdzi się we wszystkich sytuacjach, w których używamy metodników znanych z oceniania kształtującego. Jest to atrakcyjna forma nauki przez zabawę, która umożliwia rozwój i dalsze zainteresowanie dziecka technologią.

 

Małgorzata Stachoń