„Mój przyjaciel miś” – projekt edukacyjny w klasie 0a

W tym roku szkolnym klasa 0a końcem listopada realizowała projekt edukacyjny „Mój przyjaciel Miś”, świętując tym samy Światowy Dzień Pluszowego Misia, który przypada 25 listopada. Celem projektu było zapoznanie dzieci z historią pluszowego misia, pobudzanie i rozwijanie umiejętności słownego wypowiadania się na dany temat oraz poprzez twórczość plastyczną, kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek, zapoznanie z podstawowymi informacjami związanymi z życiem niedźwiedzi, pobudzanie kreatywności oraz współpraca w grupie.

 

Naszą przygodę z misiem rozpoczęliśmy od rozmowy o naszych ulubionych zabawkach, którymi lubimy się bawić oraz które towarzyszą nam w różnych sytuacjach życiowych. Następnie odpowiedzieliśmy sobie na pytanie: Skąd wzięły się pluszowe misie? Aby sprawdzić, czy podaliśmy dobre odpowiedzi, oglądaliśmy bajkę o historii pluszowego misia, a także poznaliśmy ciekawostki na temat prawdziwych niedźwiadków. Wykorzystując przygotowane ilustracje, przypomnieliśmy sobie nazwy różnych bajkowych misiów i tytuły bajek, z których pochodzą. Zamieniliśmy się w małych architektów i w grupach zbudowaliśmy misie, wykorzystując różne klocki z naszej sali.

Kolejnego dnia wykonaliśmy dyktando graficzne, wykorzystując wirtualną matę oraz przygotowane plansze do kodowania. Używając monitora interaktywnego, układaliśmy wirtualne puzzle. Wykonaliśmy przygotowane zadania na przeliczanie różnego rodzaju misiów oraz łączenie sylwetek według rozmiaru, od najmniejszego do największego misia.

25 listopada przyszliśmy do szkoły w „misiowych” ubraniach. W sali czekały już na nas specjalne opaski na głowę. Przynieśliśmy również nasze ulubione pluszowe misie, które towarzyszyły nam przez cały dzień.  Wspólnie z misiami ułożyliśmy zakodowany rysunek za pomocą kolorowych kubeczków na macie do kodowania. W tym dniu nie zabrakło wspólnych zabaw i tańców z misiami. Na zajęciach z języka angielskiego porozmawialiśmy o misiach z różnych stron świata i poćwiczyliśmy czytanie globalne, powtarzając części ciała. Nasi rodzice zadbali, aby ten dzień był wyjątkowy, przynosząc słodki poczęstunek. Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną, wykorzystując technikę origami płaskie z koła.

W ramach podsumowania, wykorzystując platformę wordwall, rozwiązaliśmy quiz, w którym poszło nam bardzo dobrze. Na zakończenie odbył się międzygrupowy konkurs plastyczny  pt. „Mój miś”, w którym wzięły udział dzieci z grup: 0a, 0b i Biedronki.  

 

Małgorzata Matys